vrijdag 25 juli 2014

Dag 16: Vrijdag 25 juli Camping Idre - Yttermalung

Dag 16: Camping Idre – Yttermalung

Voor de eerste keer was ik wakker geworden rond 5u30. Maar dat was natuurlijk nog te vroeg om op te staan. Ik heb de tablet even bij mij genomen en de krant wat gelezen.
Na een half uurtjes werden mijn ogen weer moe, en ben ik terug gaan slapen.

En toen maakte Liesje me wakker iets na 8u.
Koffie gezet en alles klaargemaakt om te vertrekken.


Nog afscheid gaan nemen van onze Nederlandse vrienden, het snaitaire gedeelte van de campers verversen, de betaling vereffenen bij Sylvia, en natuurlijk ook Peter en haar bedankt voor de hele goede service die we deze week op deze camping gekregen hebben.
Het was voor ons de eerste keer dat we zolang op één camping hebben kunnen uithouden.

En voor de prijs moet je zeker niet laten. Vlug geteld moeten je ongeveer 25 euro rekenen per persoon/dag. En dit voor staangeld, inclusief stroom, water en indien je het wenst het sanitaire gebruik van de toiletten + we hebben drie maal mee gedaan met de door hen georganiseerde eetavonden. En niet te vergeten, ook de visvergunning(35euro) voor een ganse week zit dan ook bij in die 25euro/dag. Ook de internetverbinding zit erbij gerekend. Maar hier hebben we dan wel heel weinigkvi gebruik van kunnen maken omdat het tijdens onze tweede dag omvergedonderd werd door een onweer, en ze een nieuw onderdeel moesten laten installeren. Maar daar kunnen Peter en Sylvia natuurlijk niets aan doen.

En ik heb van haar ook nog een poloshirt gekregen met de reclame op van de camping.
Daar kan ik mee gaan stoefen op andere campings, maar ik moet het zeker nog in ere houden zodat ik het volgend jaar kan aandoen wanneer we terug bij haar op de camping opduiken haha.

En weg waren we.....
Richting de houten rode paardjes, alias Dalapaardje van het symbool van Dalarna(de streek waar we nu waren).
Het stelde op zich allemaal niet zoveel voor, maar het was eens leuk om te zien hoe je paardjes vervaardigd werden. Alles was handwerk !.
We hebben er eentje gekocht voor in de camper te zetten bij onze collectie op het dashboard, en eentje als cadeautje voor Nienke, het jongste dochtertje van Liesje haar zus.
Hier zijn ze Nienke haar naam op het paardje aan het schilderen
We waren aan het twijfelen om er ook enkele mee te nemen voor onze eigen kleinkids. Maar zij beseffen het nog niet, en zouden toch maar enkel spelen met zoiets “kostbaars”. Het lijkt dan ook echt speelgoed hé.

Na deze stop zijn we nog naar de andere kant van het Siljanmeer gereden om een kijkje te nemen bij Tomteland. Er wordt verteld dat dit de werkplaats is van de Kerstman.
Het was eigenlijk een klein pretpark voor de kleine mensjes onder ons. Maar we hadden ook pech, want het park sloot zijn deuren om 16u, en we kwamen pas om 15u30 aan. Dus het had geen zin meer om het park te gaan bezichtigen.

Dan maar door naar onze slaapplaats voor deze nacht...Yttermalung.
Camping Yttermalung 
Het was nog een goed uurtje rijden.
Omstreeks 17u30 waren we daar. Het was een kleinere camping, maar ook wel gezellig. En ze hadden een zwembad, en daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt. Het was zalig om een plonske te doen, ik was direct afgekoeld. Het water had een zalige 25 graden als temperatuur.

Lieske was aan het avondmaal begonnen en even later waren we weer buiten aan het smullen.
We hebben nog tot 22u buiten gezeten, en zijn toen naar binnen getrokken en nog wat verder chipskes geknabbeld, geïnternet en aan mijn verhaal verder geschreven.

De Cijfers
282 km
4u38
60Km/u gemiddeld
8.8L gemiddeld verbruik

Geen opmerkingen:

Een reactie posten