dinsdag 2 juni 2015

Dag 11: Maandag 1 juni Vilhelmina(Zweden – Hudiksvall(Zweden)

Het was mooi weer toen we opstonden......en meer ga ik niet meer zeggen over hoe elke morgen verloopt tot we weer de baan op rijden.

Waarom ?
Awel, er zijn er die lachen met mij. Van familie moet ge het hebben hé, zeggen ze !
Mijn moeder zegt dat ik enkel nog niet zeg wanneer ik naar de wc ga, maar al de rest wel. Ze bedoeld het natuurlijk wel grappig, dat weet ik wel.
Maar vanaf nu dus alleen nog leerrijke, informatieve, links naar bezienswaardigheden en foto's over mooie dingen.....dus ook geen foto's meer van ons zelf. En dat hebben jullie -mijn lieve lezers- dus te danken aan ons moeder haha.

Amaai, dat gaat hier saaie boel worden ! Maar zal ik lezers winnen of verliezen met de verandering? Ik wacht de reacties af de komende dagen.

Wat is er gebeurd vandaag ?
Tja, veel....maar er was niet veel leerrijk, weinig informatieve dingen voor eventuele collega camperrijders die deze trip ook eens willen doen....en de rest mag ik niet meer zeggen haha.

Ze gaven vandaag weer redelijk veel regen....weeral. Dus wat konden we anders doen dat zo vlug mogelijk lage oorden opzoeken. We konden zien op het internet dat het weer in Zuid-Zweden best wat beter ging worden de volgende dagen. Nog een twee dagen moest er geduld geoefend worden, en dan ging de zon zich meer gaan laten zien.
Vandaag en morgen gingen we dan maar kilometers vreten.
Wel langs een weg die we nog niet gedaan hadden op onze vorige trips, dus we gingen toch weer nieuwe gebieden zien.
Rond 10u zijn we vertrokken en rond 17u zijn we gestopt met rijden.
Tussen in zijn we nog wel gestopt in Alno.
Het was onze bedoeling om op deze camperplaats de nacht door te brengen, maar aan het kleine jachthaventje blies de wind keihard. Hier gingen we de slaap niet kunnen vatten, de camper ging heel de tijd heen en weer.
Daarom reden we nog maar een uurtje verder tot in Hudiksvall.

Dit was ook een haven, maar veel groter. De wind blies hier ook wel, maar met ons te plaatsen tussen twee andere campers viel de wind best mee.

En we hebben ook een kleine wandeling gedaan naar het stadscentrum....mooi plaatsje.
En aan de kade waar de campers parkeren, staan een hele rij vissers. Jong en oud. Gastjes van 12 à 13 jaar heb ik gezien, maar ook oude knoesten die zelfs geen snokjes aan hun vislijn moesten geven.....de snokjes kwamen wel vanzelf van de Parkinson dat ze hadden. Grapje hé...ik mag eigenlijk niet lachen met oude, zieke mensen...foei Danny !

En ze haalden regelmatig wat vis boven. Altijd wel dezelfde. Visjes van tussen de 15 en 20 cm. Volgens mijn echtgenote waren het klein haringtjes.
En ook zagen we regelmatig auto's achter ons door rijden...stappen uit....gingen naar de vissers en kochten daar wat visjes.
Met een stuks of vijf zes ligt je pan ook vol hé. En volgens insiders was het lekker.

Voila, dat was het voor vandaag. Hoe we de avond nog doorgebracht hebben....is niet informatief genoeg voor sommige lezers (hé Ma haha)

Dus tot morgen

De Cijfers
Vertrek: 9u50
Weer: 10° bewolkt
426 km
5u35 gereden
76 km/u gemiddelde snelheid
10,4 L gemiddeld verbruik
Aankomst: 17u
15° zonnig

Geen opmerkingen:

Een reactie posten