vrijdag 5 juni 2015

Dag 15: Vrijdag 5 juni Granna(Zweden – Hova(Zweden)

8u, ik had al een paar keer een duw gekregen van Gizmo, maar ik deed alsof ik het niet gevoeld had. Maar Gizmo had zijne soldaat Daffy gestuurd. En die moest actie ondernemen met de dweil.
De dweil zeg ik omdat ik een aantal natte likken kreeg van de kleinste op vier poten.
Baas, opstaan, wij moeten pipi doen !!!”
Allé dan, veel goesting had ik precies nog wel niet. Maar het was al laat genoeg, en de zon was er toch ook weer bij zag ik toen ik de deur open deed.
Er was zelfs al een gebuur die zijn tafeltje buiten aan het installeren was om te ontbijten. Daar vond ik het toch nog wat fris voor zulle.

En toen wij zelf ook binnen aan het ontbijten waren, zag ik de vrouw van de bewuste buurman met haar kap van haar trui helemaal over haar hoofd getrokken. En het koord aan de kap was toegesnoerd zodat ze precies nog net kon adem halen.
Ze had nog net de plaats vrij gelaten rond haar gezicht zodat ze met haar handen rond haar warme tas koffie af en toe een slurpje kon nemen.
En haar man zat gewoon naast haar met een hemdje aan met korte mouwen.
Ik wilde er voor wedden dat die zijn ballen ook tegen elkaar kletterden van de koude. Maar geen spier op zijne bijna kale kop die er aan dacht om een trui bij aan te doen......laat staan toe te geven aan zijn vrouw dat het eigenlijk toch wat koud was om nu al buiten te ontbijten.
Toch plezant hé....om zo de buren te begluren hahahaha.


De slagboom stond nog steeds open, dus het was inderdaad een gratis overnachtingske geweest, zelfs met stroom incluis.
Er stonden precies ook meer Nederlanders op de terrein nu. De eerste heeft volgens mij de andere opgebeld met de boodschap: “Kom allemaal af, het is hier gratis !”


Vandaag trokken we een beetje naar omhoog langs de andere zijde van het meer. Naar een camping waar we vorig jaar ook al eens gestaan hadden, en het er best wel goed was.
Wij dus naar daar...
Tot we bij de camping toekwamen en we allebei beseften dat we toch een andere camping in ons gedachten hadden. Dat kan gebeuren hé, met de tientallen campings die we al aangedaan hebben in deze streken. Dan kunnen we al eens missen hé.
En gisteren hadden we dan ook nog geen internetverbinding, dus we konden niet precies controleren of onze gedachten wel juist zaten.
Maarja, we waren hier nu toch, en deze camping viel ook wel mee, herinnerden we ons.
De camping die we in onze gedachten hadden noemde Habo, en deze was Hova. Tja, het lijkt een beetje op elkaar hé. En Habo lag hier 200km vandaan, dus dat was te zot voor toch nog naar daar te rijden.
Maar hier was het ook een Nederlandse uitbater, en het was er ook rustig. Zalig genieten met enkel het fluiten van de vogeltjes op de achtergrond.

Na eventjes verpozen te hebben in onze zetel zijn we naar het strand geweest. De zon scheen echt zalig ! De honden werden er ook vrolijk van.
Kleine fotoshoot.




We hebben nog kunnen buiten zitten tot 21u, en dan werd het voor ons toch wat fris. Maar er waren nog echte diehards die nog niet binnen kropen. Het was niet alleen de frisheid die ons binnen joeg, maar ook de muggen. Mosquito's waren er nog niet echt. Af en toe ne vroege vogel zag je er wel tussen vliegen, maar dat was een zeldzaamheid.
De Cijfers
Vertrek : 10u15
Weer vertrek : 13° zonnig
Gereden kilometers :
Gereden tijd :
Gemiddeld verbruik :
Gemiddelde snelheid :
Uur aankomst :
Weer aankomst : 14° zonnig

Geen opmerkingen:

Een reactie posten