dinsdag 9 juni 2015

Dag 17: Zondag 7 juni Hova(Zweden) – Arjäng(Zweden)

7u, we trokken vandaag weer wat verder, dus we mochten niet te lang in onze nest blijven liggen.
Opgestaan, en koffie zetten. Nog eventjes op het internet, en tegen 8uur kon ik de bestelde broodjes gaan afhalen. Ontbijten, wandelingske doen met de bobby's, en de camper in orde maken zodat weer alles in orde stond.
Het zonnetje scheen wel vandaag, maar de wind wou niet ophouden met blazen. En er zat vandaag weer kracht achter zulle.
De camperplaats op Karlstad hadden we vlug gevonden, er was ruimte genoeg. De plaats was vlak naast een meer, en we stonden weer met de wind mee....weer wind genoeg dus. We moesten nog wel een 2,5 kilometer wandelen tot aan de Stora Torget.
Met de fietsgps in de hand vertrokken we. De route had ik voor alle zekerheid ook eens vluchtig opgeschreven hoe dat hij het uitgestippeld had, want je weet nooit of ik weer iets verkeerd doe met dat ding en dan vinden we zelfs onze camper nadien niet meer terug :(
Stukske wandelen en dan gingen we een bruggetje over met het kanaal onder ons. Dan een kleine kilometer langs het water, en dan terug via een ander brug terug het water over ????
Allé, had de gps ons dan niet gewoon langs het water kunnen sturen !?! Maarja, we waren er bijna. En het was ook zo zoals ik op het papier had genoteerd. Maar bij het op te schrijven heb ik er niet bij stil gestaan dat we twee keer over het water gingen.
Ikke zonder gps, dat is een ramp hé. Ik vertrouw altijd op die dingen.
Maar of dat Stora Torget echt de moeite was om te komen bekijken ??? Eigenlijk niet. We hebben een foto getrokken van het beeld dat op het plein stond, maar voor de rest....niet veel te zien. 

En dan schrijven ze dat dit één van de grootste stadspleinen is van Zweden, pff. Had ik me dan toch andere voorgesteld. Het stadsplein in Hasselt is groter denk ik.
Nu terug....
Nu dacht ik wel slimmer te zijn dan mijne gps. En we vertrokken langs het water terug. Maar die verdomde gps bleef aanhalen dat we terug langs de brug over het water moesten.
Tja, we kenden het hier niet, dus we zullen dat ding maar geloven zeker. Wij terug richting die brug en erover. Dan die kilometer terug begonnen. Maar halverwege kwamen we nog een brug tegen. Als we nu hier eens over gingen? Dat kleine eerste bruggetje zagen we een eind verder ook liggen. Dus als we hier over gingen moesten we er ook komen. Maar waarom gaf de gps dat dan niet aan ???
Wij dus erover. En de gps begon van zijne toren te blazen dat we niet op een fietspad zaten. Ja HALLO, hier was wel geen fietspad, maar wel een voetgangerspad !
En dat was dus de reden !!! Omdat er geen fietspad was op die brug wou hij dat niet invoegen. En een wandelgps hebben we niet. Dus we dachten de fietsgps maar te gebruiken. We hebben dat nogal gedaan, maar in een stad zijn er natuurlijk wegen bij waar wel wandelaars mogen komen, maar geen fietsers. Aha !
Toen we nadien terug vertrokken met de camper zagen we zelfs dat we maar een goed kilometer van Stora Torget stonden. Maar langs de weg dat we toen reden mochten er ook geen fietsers komen(voor de veiligheid), maar er was wel een voetpad. Dus we hadden een aantal kilometer voor niets gewandeld. Allé, voor niets ook weer niet hé. We hadden er onze beweging weer voor gehad vandaag.
Ik was gebuisd als gids vandaag haha. Ik had toen we vertrokken nog gezegd tegen Lies: “Hou maar wat maar geld klaar voor de gids te betalen straks hé”. Maar ze zei dat ze eerst ging kijken hoe ik het er van af bracht als gids. Dus ze kent me goed hé.
Ik had zelfs aangehaald dat ze ook in nature mocht betalen haha. Shit, dat word niets straks :(

Van Karlstad naar Arjäng was nog een goed uurke rijden. Mooi plaatske, vlak aan het water. En als het nu eens niet zo hard moest waaien was dit een wondermooi plaatske geweest. Achter glas in de camper was het goed. Maar je moest je camper wel met zijn deur langs de andere kant van het water zetten. Anders had je een wervelwind binnen haha.
 
Met even de voordeuren open te zetten bliezen we zelfs al het stof uit de cabine, dat was wel makkelijk.
Nadien hebben we rustig gerelaxt, en s'avonds nog wat tv gekeken.


De Cijfers
Vertrek : 9u50
Weer vertrek : 13° zonnig
Gereden kilometers : 231
Gereden tijd : 3u43
Gemiddeld verbruik : 10,6
Gemiddelde snelheid : 62
Uur aankomst : 16u
Weer aankomst : 15° zonnig


Geen opmerkingen:

Een reactie posten