dinsdag 9 juni 2015

Dag 18: Maandag 8 juni Arjäng(Zweden) – Stromstad(Zweden)

8u15, ik hoorde in mijn slaap dat iemand stilletjes zei “Maak baas wakker”. Dat was Liesje natuurlijk die de bobby's aan het opstoken was om mij wakker te maken. Het was tijd om op te staan.
Volle bak zon en windstil. Een heel ander verschil dan gisteren.
Het woelige meer gisteren


Het meer vandaag zo glad als een spiegel

Nu konden we eigenlijk met de deuropening naar het meer gaan staan, maar om de camper te verzetten voor eventjes had ik geen zin voor. Maar we konden wel onze gordijnen open zetten zodat we konden ontbijten met zich op het meer.
Vandaag reden we verder naar Stromstad. Een plaats waar we vorig jaar ook al gestaan hadden. Klik HIER voor de link naar de plaats in het verhaal van vorig jaar(Dag 19: Maandag 28 juli 2014) Op de zijkant van een gewone parkeerplaats waar campers toegelaten werden. Je had daar mooi zicht op de haven met de toe- en wegvarende bootjes.
We stippelden een route uit die we nog niet gedaan hadden, zo zagen we weer nieuwe oorden.

Een goede twee uur later stonden we op de parking. Maar we hadden pech. Het was niet meer toegestaan om met een camper daar te overnachten. Er stonden bordjes met “No Camping”. Spijtig, maar we moesten iets anders zoeken.
Dan maar de boeken er eens bij halen. En daarin vonden we een camperplaats in de buurt.
Het was een rustige en ruime plaats op verharde ondergrond. Er was de mogelijkheid om water te tanken en je wc cassette te reinigen. Maar die hadden we al geleegd bij het vertrek op de vorige plaats.

Daar heb ik ook nog een kleine anekdote over te vertellen haha.
Er moest een munt afgehaald worden op de receptie om toegang te krijgen tot het servicestation om je sanitair te verversen. En de Nederlandse dame (inderdaad weer een Nederlander die hier een camping runt) die achter de receptie stond zei me toen ik binnen kwam: “Dit is nogal een ander weertje dan gisteren hé!”
Jawel, zei ik. “Ik had gisterenavond al een foto genomen van de camperplaats met het woelige meer op de achtergrond, en daarnet heb ik terug eentje genomen om een voor en nabeeld te kunnen tonen op onze blog”.
Ahzo, zei ze. “Heb je dan een website waar je camperplaatsen in beschrijft?”, vroeg ze.
Euh(aarzelend).....".jawel" zei ik terug. (En dat is ook niet gelogen hé)
Aha, dan werk je voor een reisorganisatie”. “En ga je een goede recensie schrijven voor ons?
Euh(nog aarzelender)....."ja ja", zei ik, "alles is hier pico bello !”
Amaai, toen was het hek van de dam ! Ik zou de grand tour van de camping gekregen hebben als ik toen moest verder gebabbeld hebben haha. En met een lunchmenu'tje op de koop toe erbij denk ik.
Want ik had gisterenavond gaan vragen of er internet op de camping was. En er was er inderdaad, maar voor één dag vond ik de prijs te hoog.
Maar toen ze dacht dat ik voor een reisorganisatie werkte........zei ze. “Dat had je gisterenavond moeten zeggen hé meneer, dan had je het internet gratis gekregen”
Ahnee” zei ik. “Ik mag niets zeggen vooraf hé, anders doen de eigenaars teveel dingen die je normaal niet krijgt.”
Ahja” zei mevrouw, “maar krijg ik dan toch nog een goede recensie? “
Ja ja geen nood madamme, je krijgt goede punten”
En ik maakte dat ik weg was want ik kon mijn lach bijna niet meer inhouden hahahaha.

Maar zo weet ik wel hoe ik misschien wel eens iets extra kan krijgen bij één van de volgende bezoekjes aan de camping en/of camperplaatsen :)

Waar waren we nu ?
Yep, we waren aangekomen op de camperplaats in Stromstad. Water en wc voorzieningen waren er dus, maar stroom was niet beschikbaar. Geen probleem voor ons. Voor 40 Zweedse Kronen(4,32 euro) mocht je hier 24uur staan.

We zijn nog wel met de camper even terug gereden tot in het stad om een wandelingetje te gaan laan langs de kade's. Dat het een mooi stadje was wisten we al.
Met hele lekkere softijs. En zo groot ! Hij heeft de rest van de namiddag op haar maag gelegen haha. Dat komt ervan als ge "vroet" zijt hé. :)

Eens terug op de camperplaats heb ik mijn fietske nog eens boven gehaald en ben een tourke gaan rijden. En niet verloren gereden deze keer haha.
Toen half platte rust in een ligstoel naast de camper.

De camperplaats lag tussen kleine heuveltje in. En regelmatig zagen we over het lange gras -dat naast de camperplaats stond- mensen wandelen. Dus daar was misschien ook een wandelpadje. Dat moesten we eens gaan ontdekken.
Ikke en de bobby's daar naartoe. Er was even verder een padje gecreëerd door het lange gras doordat er veel over gelopen werd door de andere bezoekers van de CP.
En toen we het lange gras voorbij waren zagen we dat het geen wandelpadje was, maar een golfcourse. Dat konden we niet zien vanuit de plaats waar onze camper stond.
Allemaal mooi kort gemaaid gras, een echt tapijtje.
Op twee mannen na die er net kwamen aangewandeld met hun golfkarretje was er geen beweging te zien.
Ik dacht, dat ga ik hier eens eventjes bekijken vanuit een hoekske. Die mannen hadden ons nog niet zien staan. Een echte golfspel live had ik nog nooit gezien. Mijn bobby's bleven mooi naast me zitten en gingen het ook bekijken denk ik. Die wisten ook niet wat die mensen gingen doen met elk een lange stok vast.

Een van die spelers stak een pipetje in het gras en legde daar zijn balletje op. Ging naast het pipetje staan....wiebelde wat met zijn voeten om stevig te staan zeker ?!?(vond het eigenlijk wel wat belachelijk haha)......en zwaaide met zijn stok om een mep te geven op het balletje.
PATAT !!! Het balletje stoof weg......
MAAR bijna gelijktijdig......PIIEEEUUUW, en onze kleine Dabby stoof ook weg als een pijl uit een boog.
NATUURLIJK achter dat balletje aan haha. Daffy is zo'n zot van kleine balletjes !!!
Ik roepen...DAFFY hier, DAFFY hier. En die golfmeneer zag ne kleine hond voorbij zoeven en zijn balleke achterna gaan. Na enkele keren DAFFY hier, trok hij toch zijn handrem op en keerde terug naar mij.
Meneer zei niets, die was nog niet bekomen van het verschieten denk ik haha.
En ikke met mijn twee bobby's zijn toen stillekens terug gewandeld :) 

Daffy is zich toen maar gaan bezatten omdat hij da balleke niet mocht hebben, grrrr.
 
Voor de rest van de avond hebben we nog lang kunnen buiten zitten met het zalig zonneke.

Het bier was echt naar Daffy zijne kop gestegen. Hij nam zelfs de plaats in van Gizmo wanneer de in de camper zaten. En de kleinste weet normaal dat dit niet pakt. Gizmo lag erbij en keek me zo aan van :"Kijk eens baas, die ligt op mijne stoel."
 
Morgen verder naar Smögen !
Tot morgen.


De Cijfers
Nog in te vullen
Vertrek :
Weer vertrek :
Gereden kilometers :
Gereden tijd :
Gemiddeld verbruik :
Gemiddelde snelheid :
Uur aankomst :
Weer aankomst :

Geen opmerkingen:

Een reactie posten