woensdag 12 juni 2013

Op camping VIK in Nissedal

Ergens in de vorige dagen had ik jullie verteld dat ik een foto ging nemen van mijn vrouwtje....en met het crashen van mijn pc kan ik voorlopig niet aan die foto's.

Maar nu was ik net de blog aan het nakijken, en er stond een nog niet afgewerkt concept in. Dus daar was ik aan bezig toen mijn laptop de geest liet. Maar hij had het concept toch nog opgeslagen.
EN de bewuste foto stond nog in de tekst.
Dan kan ik jullie toch nog de foto laten zien.
En hopelijk kan ik binnenkort zeggen dat ze al onze foto's en filmpjes hebben kunnen recuperen.

De foto was genomen op de camping in Skottevik.

Nu is het woensdag 12 juni om 15u.
We staan nog steeds op camping Vik. Het weer gisteren weer WARM. We hebben ook de hele dag niets anders gedaan dan zonnen, rusten, een klein wandelingske rond de camping, wat relaxen of zelfs slapen in de ligstoel buiten. En zo nog wat van die dingen waar je zeker niet moe van wordt.
De camper is niet gestart geweest.
 
Je zal gisteren al wel gemerkt hebben dat we toch internet hebben hier. Het is wel niet de snelle verbinding die je nodig hebt om meerdere foto's te uploaden, maar af en toe eentje tussendoor lukt wel.
 
We hebben ons intussen ook al verhuist naar meer vooraan de camping, dus wat verder van het water weg.
Gisteren in vooravond kwam er nog een caravan toe, en die plaatste hun toch niet vlak voor onze neus zeker ! De camping is wel groot genoeg voor honderd caravans, en er zullen er maar een dertigtal bezet zijn door vaste campinggasten. Neen, komt die vlak voor ons staan.
 
En dat was natuurlijk niet meer zo goed voor de Gizmo. We konden hem heel de tijd los laten lopen. Zo lang we hem zagen was het goed. Maar nu ging dat niet meer. Want het was een koppel met twee kleine kindjes, en dat vertrouwde we niet.
We kunnen hem namelijk niet volledig vertrouwen met kleine kinderen, daar heeft hij het niet op staan.
Maar de wind was ook gedraaid tegen de avond en kwam van over het water....wat hem een frisse tint gaf.
Dus de boel vlug opgeruimd en een dikke honderd meter alles terug uitgehaald. Met een camper is dit gebeurd op vijf minuten tijd.
Waar we nu staan gaf ook het voordeel dat we hoger stonden.........en dat we s'avonds de zon langer op ons hadden staan doordat ze boven de bomen kon komen piepen. Tot 21u hadden we nog volop zon. En waar de nieuwkomers stonden was de zon al weg tegen 18u30.
 
Op woensdagnamiddag hebben we ons ook nog een tijdje bezig gehouden met vogels te "spotten".
Louter toevallig eigenlijk.
Met dit warme weer begon Gizmo weer flink te ruiven. We namen de kam, en met een paar keer weg en weer te gaan over zijn rug hadden we een flinke pompon pels bij.
Door de wind werd het pomponnetje meegedreven over het grasveld van de camping. En dit werd opgemerkt door een zwerm zwaluwen.
Volgens mij waren die nog bezig met hun nest te maken, want ze waren er verzot op.
 
Trouwens, door het jaar verzorg ik ook beddebakken van mensen.......en die vogels zullen dat geweten hebben dat ze bij mij goede marchandise vinden voor het maken van een zachte matras.
In dit geval had ik wel hulp van mijn collega Gizmo die voor het materiaal had gezorgd haha.
Dus statief genomen...het fototoestel erop...en wachten op het juiste moment om te klikken.
En het heeft toch mooie plaatjes opgebracht.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten