dinsdag 4 juni 2013

Van Eidanger naar Skottevik

Jong jong, dit jaar is het toch en soep met het internet.....of het pc gebeuren in zijn geheel eigenlijk.

Ik had jullie beloofd om een foto'ke proberen te nemen van mijn vrouwke, en het was dan ook nog gelukt ook. En het was ook een schoontje.

Maar toen ik deze tekst aan het typen was op mijn laptop -en de foto van Liesje aan het uploaden was- viel opeens alles uit. En ik krijg niets van leven meer in mijn laptop.
En natuurlijk had ik al de foto's die we vandaag genomen hadden op mijn laptop gezet, en de camera geformatteerd om morgen terug opnieuw klaar te zijn. Dus ik kan nu niet meer aan al mijn foto's en filmpkes die we de voorbije dagen gemaakt hadden.

Dus dat wordt wachten tot thuis, en de laptop binnen doen bij de speciaalzaak. Want het beeldmateriaal wat erop staat wil ik niet kwijt.
Normaal maak ik telkens na een paar dagen een kopie op een draagbare harde schijf. Maar dat had ik nu nog niet gedaan omdat ik de foto's nog niet had kunnen uploaden naar een link om ze hierbij te plaatsen.

Dus ik moet jullie de foto's van de voorbije dagen schuldig blijven tot na onze thuiskomst. Gelukkig had ik er toch al een paar bij deze blog rechtstreeks bijgevoegd.

Nu over vandaag...

We gingen dus normaal vandaag niet op een camping staan. Maar doordat er veel minder plaatsen zijn om "wild" te camperen dan enkele jaren geleden is het moeilijk geworden om die te vinden.
Je kan natuurlijk wel plaatsen vinden ergens afgelegen, maar we gaan het eventueel gevaar ook niet opzoeken hé.
Vandaag ging de route over alternatieve wegen, dus zo weinig mogelijk autostrades. Maar dat resulteert natuurlijk in lange rijtijden en weinig kilometers.
236 km in 5u tegen een gemiddelde van 46 km/u.
Maar vele prachtige uitzichten natuurlijk, die buiten de plaatselijke bewoners nog niet veel andere gezien hebben.

Dus is het weer een camping geworden. En het is er eentje geworden in Skottevik.
Een mooie maar afgelegen camping, waar we wel degelijk internet hebben. Dus deze tekst is geplaatst in realtime haha.

Heel rustig en met verschillende kleine strandjes. En natuurlijk moest onze Gizmo zijn buik weer eens nat maken. Je hoeft het bijna al niet meer te vragen "Gizmo ga je mee in het water"......hij staat er al als eerste in :+)))
Er zijn mooie foto's van genomen, maar ik kan ze jullie spijtig genoeg nog niet laten zien.

Na het verkenningsrondje op de camping hebben we onze kleine gasbarbeque in gang gestoken, en er een koppel van die lekkere Noorse worsten opgelegd.
Diegene die al eens een reisje gemaakt hebben naar het koude Noorden weten wat ik bedoel.
Ik zeg het koude Noorden, want als je tochten maar in de winter met de hondenslede, of met de sneeuwscooter dan krijg je halfweg deze tochten zulke worsten aangeboden.
Ze worden dan boven het open vuur gebraden. En dat ze lekker zijn, mmmmm.

En daarom had Liesje daarstraks in de winkel -bij het halen van brood- een paar van zulke worsten meegebracht.
Wij hebben ze nu wel klaargemaakt op de barbecue, maar de volgende dagen gaan we de winkels nog een uitpluizen naar zulke worsten(want er is een ruime keuze in). En dan nemen we er enkele mee naar huis.

Subiet nog een wandelingske met onze woef doen....dan nog een spelleke kaart met mijn liefste vrouwke...en dan het beddeke in.
Dat we weer goed uitgerust zijn voor morgen.

Toedeloe
Tot morgen....hopelijk, als we ergens internet vinden. En hopelijk ook met enkele foto's tussen de regels. Want zo is het maar kaalkes zulle.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten