woensdag 12 juni 2013

Vervolg: camping Vik in Nissedal

Vervolg op woensdag 12 juni.

Toen we deze morgen opstonden was er geen zon, en tot nu toe hebben we ze ook nog niet veel gezien.
Dus we hebben de vorige twee dagen weer twee uitzonderlijk warme dagen gehad.

In de voormiddag hebben we de camper toch nog maar eens gestart om brood te gaan halen een aantal kilometer verder in een shop......en nog een beetje charcuterie.
We hadden ook gezien op een plannetje dat te verkrijgen was op de camping dat er ook een mooie wandelroute was die daar in dat dorpje vertrok.
Dus na onze inkopen de start daarvan gaan zoeken, en die hadden we vlug gevonden.

Onze bergschoenen aan, en min of meer licht bepakt en bezakt vertrokken we weer.
Want de nemen altijd wat fruit, koekskes en drank meer voor onderweg voor ons. En voor de Gizmo ook zijn fleske water en een biffi worstje.
Dan nog de camera en fototoestel, onze wandelsticks, een regenvestje en trui voor beide(want het weer kan hier in een weerlicht opslaan), zakmes, kompas, enz.

Maar spijtig genoeg was na een dik half uur wandelen de markeringen weg van het wandelpad. En we zaten al redelijk in dicht bebost gebied. Dus zonder markeringen zou het gevaarlijk zijn om verloren te lopen. En het gebied was ook nogal drassig, want ik had al ene keer bijna tot aan mijn enkels met ene voet in een plaske drijfzand gezeten.

Dus spijtig genoeg moesten we terug keren. Dus het zou maar een wandelingske zijn van een uurtje deze keer.
Niettegenstaande dat we al serieus gepuft hadden op dat half uur. Want het was praktische constant klimmen geweest.
En met de terugtocht begon mijn knie ook weer tegen te wringen. Soms bij afdalingen heb ik er last van. Klimmen is geen probleem, maar naar onder kan soms pijnlijk zijn.
Dus toch maar goed dat ze terug aan de camper waren.

Eens terug gekomen op de camping had de boer de bewuste kano gebracht.
Het was een stevig model. Maar Lieske durfde er toch niet in mee te gaan. Dus zat ik ook met een probleem. Het waren twee aparte peddels. En door alleen te gaan zou ik constant moeten wisselen van hand.
Dus heb ik -op zijn Mc Gyvers- de peddels aan mekaar gemaakt met spanstrips haha.


De Gizmo ging ik zeker meenemen.
Zijn wandelgareel aan, zijne halsband...en die gekoppeld aan mekaar met een musketon.....daaraan zijne leiband en die vastgemaakt aan de boot. Dus die was veilig.
Maar het was allemaal niet nodig geweest. Hij bleef in de boot gelijkt hij het al meerdere keren gedaan had.
Met Gizmo in de kano, klik hier
 
En wij op weg naar het onbewoonde eiland... 
Wordt vervolgd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten