maandag 3 juni 2013

Van Hasselosund naar Eindanger

Deze morgen waren we ook weer vroeg wakker. De klok had zeven uur nog niet bereikt.
Maar we waren allemaal uitgeslapen......en Gizmo op kop natuurlijk.

Ik mijn kleren aangetrokken, stevige wandelschoenen aan.........en ikke en mijne woef op pad.
Waar we gisteren gewandeld hadden waren er zeker nog stroken bij die we niet verkend hadden omdat Liesje het op die plaatsen niet aandurfde. Wegens te steil, te glad, te hoog, te diep of gewoon schrik voor natte voeten te krijgen.
Dat konden Gizmo en ikke wel aan.
Na een eindje langs het weggetrokken water gewandeld te hebben probeerden we de steile kant te beklimmen om op de strook te komen waar we gisteren ook waren.
We konden natuurlijk ook het gemakkelijke pad kiezen van gisteren om er te geraken........maar dat was inderdaad te gemakkelijk, haha.
Na wat gepuf zijn we toch boven geraakt. Onze Gizmo geraakt mijn toeren ook al gewoon want hij begint zijn plan er ook in te trekken. Op de gevaarlijke stukken -waar de spleten tussen de rotsen te diep of te breed zijn- hang ik hem nog wel aan zijn lijn, maar de meeste durft hij al met een fikse sprong te nemen.
Maar hij krijgt ook goeie kost te eten hé.
 
Na deze gezonde ochtendwandeling stond de ontbijttafel al klaar toen we terug aan de camper kwamen. Maarja, vrouwlief wist natuurlijk dat we op komst waren. Want als ik er alleen op uit trek neem ik altijd de walkie talkie mee. En die geraakt toch wel ongeveer een 7 km ver. En zo houdt ik Liesje ook op de hoogte welke toeren we aan het uithalen zijn, haha.
Na het lekkere ontbijt hebben we alle reservoirs geledigd en de verswatertank gevuld en trokken we weer verder met onze camper.
Een paar uur later zaten we al op de ferry van Moss naar Horten. Zo vermeden we het drukke verkeer rond Oslo.

 
Vandaag was het al the way gekronkeld van baantjes. Heuveltjes over waar je pas op de top kon zien hoe diep het weer naar onder ging aan de andere kant. Regelmatig hoorde in langs mij een diepe zucht. Je kent dat gevoel wel.....zo'n klein beetje “zweven” :+)))

De bedoeling was om vandaag wild te gaan camperen omdat we de vorige nacht op een camping gestaan hadden, en we met onze voorzieningen in de mobi weer een paar dagen zouden verder kunnen. Maar we vonden niet echt een mooie plaats om te gaan staan.

Tot we dus een camping voorbij kwamen die echt heel mooi gelegen lag. Dus zijn we toch maar betalend gaan camperen.
Het was dan ook al bijna 17u, en wie weet hoever we anders nog moesten gaan rijden om een plaatske te vinden.

En er komen nog dagen genoeg hé. De vakantie is nog maar een paar dagen bezig.
 
Maar onze Gizmo heeft vandaag al zijn eerste duik gedaan in het water. Hij moest nog niet echt zwemmen, maar het water kwam toch al tot aan zijne kinnebak.
Eerst durfde hij niet, maar na een paar keer was hij er bijna niet meer uit te houden.
Maar das voor morgen verder te vertellen.
 

Ik ga proberen om een paar foto's te nemen van mijn vrouwke, maar das niet makkelijk zulle.
Die trekt liever altijd zelf de foto's en wil er zelf niet opstaan haha.

PS: Sorry, maar we zijn nog niet aan vlug genoeg internet geraakt om al de foto's te uploaden naar een link. We hopen dit één van de volgende dagen te kunnen doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten