zondag 9 juni 2013

Van Voss naar Uvdal....door de Hardangervidda

Gisterenavond twee trippels achterover gekapt.....dus deze morgen telaat wakker voor een vroege ochtendwandeling.
Het was pas acht uur toen ik wakker schoot. Liesje lag al wakker en moest lachen met mijn reactie toen ik mijn uurwerk bekeek.
Rond vijf uur was ik nog op geweest om de Gizmo te gaan laten pissen. En je kon toen al zien dat het een mooie dag ging worden. Ik heb er zelfs een foto van genomen omdat het zo mooi was.

Enne, spijtig genoeg ook met een beetje koppijn. Dat hebt ge als ge niet kunt drinken hé.

Maar het zonneke zat stevig uit. Het was prachtig weer.

Tegen negen uur zaten we op de baan richting Hardangervidda.
Om 12u stipt stonden we op de top ervan.
Stipt om 12u, klik hier


Dat onze Gizmo van sneeuw hield wisten we al. Maar dat hij het zo hard gemist had haha.
Ik denk dat hij op dat moment dacht dat hij een husky was...

Klik hier voor Gizmo in de sneeuw


Het was weer zalig om daar te zijn.
Die stilte, die mooie bergen, alles staalt gewoon rust uit !

De foto hierboven is van Halne Fjelstova.
Vorige jaar zijn we hier ook doorgereden rond dezelfde periode, en er lag nu veel minder sneeuw dan een jaartje geleden.

Voor diegene die nu denken dat het te maken heeft met de opwarming van de aarde...
Dat werd even later ontkracht toen ik met een plaatselijk oud vrouwtje aan het babbelen was.
Ze zei "we hebben jaren van minder sneeuw, en dat is er nu eentje van, maar wees maar zeker dat we terug jaren gaan krijgen met veel sneeuw".
Ze was oud genoeg zei ze om het te weten. Vroeger had ze ook nog jaren gehad met heel weinig sneeuw, zelf nog minder dan nu.

Het was trouwens bij dat vrouwtje dat ik een rendiervel gekocht heb.
Allé, mijn allerliefste Lieske heeft het gekocht voor mij voor mijne vaderkesdag.

Nu staan we op een camping in Uvdal. Een mooie kleinere camping, maar met alles wat je nodig hebt.
En we staan vlak aan het water.
 
Wanneer ik dit typ is het 21u45. De zon is al wel achter de wolken verdwenen, maar het is nog steeds klaarlichte dag. Het is wel wat frisser geworden.
Subiet nog even gaan wandelen met onze doggy, en dan is het weer slaaptijd.
 
Wat we morgen gaan doen weten we nog niet. Het kan zijn dat we nog een dagje hier blijven, of anders rijden we nog een paar honderd kilometer verder.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten