maandag 25 mei 2015

Dag 1: Vrijdag 22 mei Leopoldsburg – Kaltenkirchen(Duitsland)

Na een werkweek die precies langer duurden dan anders was het vertrek toch aangebroken. We waren dan ook een hele tijd gebrand op ons wederzien met Scandinavië. Voor ons HET mooiste deel van de wereld wat toch nog redelijk makkelijk bereikbaar is.

Na een halve werkdag mocht ik “beschikken”, en kon naar huis om de laatste dingen te laden in de camper, en dan on the road.

We hadden vandaag veel files te verwerken gekregen. Misschien ook doordat het een verlengd weekend was. De meeste waren maandag ook vrij van hun werk door de feestdag.
Je ziet het ook aan de cijfers onderaan. Voor 552km hebben we effectief 7uur en half aan het rijden geweest. Elke twee uur zijn we even gestopt om onze benen te strekken, en de hondjes te laten plassen.
Toen we Hamburg voorbij waren heeft Liesje de boeken genomen en is op zoek gegaan naar een eerste overnachtingsplaats. En die had ze gevonden in Kaltenkirchen. Een mooie rustige camperplaats. De plaats is zelfs gratis, enkel als je stroom wil steek je je stekker in de paal en betaal je per Kw wat je verbruikt.

 

We hebben nog wat gegeten en zijn praktisch dadelijk nadien gaan slapen. Ik was dan ook al van 4u30 op door de halve dag die ik nog moest werken. En de vele kilometers die we al schuifelend voorbij kropen die kruipen niet in je koude kleren.
Ik heb mijn kussen nog maar net aangeraakt denk ik, en ik lag al in dromenland.
21u heb ik nog net gezien, maar toen was het kaarske uit.

De Cijfers
Vertrek: 12u
18° zonnig
552 km
7u37 uur gereden
72km/u gemiddelde snelheid
9,9 gemiddeld verbruik
Aankomst: 20u30
20°

Geen opmerkingen:

Een reactie posten