maandag 25 mei 2015

Dag 3: Zondag 24 mei Aalbaeck(Denemarken) – Ljungskile

Zalig geslapen, en daarom ook vroeg wakker denk ik. Om 6u30 was ik uitgeslapen en even later Liesje ook.
Het zonneke was al volop van de partij....maar de wind was ook terug.
Gisterenavond was hij zo goed als weggevallen.
De temperatuur buiten gaf 11 graden aan, dus zeker niet warm hé. Nochtans leek het warmer met de zon op de vooruit.
Eerst koffie gezet, en toen me gewassen. De volgende stap was samen ontbijten. Nadien is Liesje zich gaan verfrissen en heb ik de camper een vlug wasje gegeven. Want de voorkant was weer één groot kerkhof van insecten. Als je daarmee bezig bent verschiet je soms wat er allemaal in de lucht rondvliegt. Daar zijn begot ook serieuze beestjes bij zulle. Nu ben ik er niet meer bang van, want de grotere exemplaren hun ingewanden hingen verspreid over enkele vierkante centimeters. Maar als ze nog zouden leven....ik zou ze toch niet durven vastpakken.

Liesje zag ik even later ook de binnenkant van de camper onder handen nemen. Met natte vod en borstel kun je al veel beginnen.
En op de plaats waar we nu stonden was het gras nog niet lang geleden gemaaid. En natuurlijk neem je telkens enkele sprieten gras mee naar binnen. En zeker onze bobby's.

Tegen 9u zijn we terug vertrokken.
De eerste etappe was maar een kleintje. Op een goed half uurtje stonden we aan de kaai van Stenaline in Frederikshaven om de ferry te nemen naar Göteborg.
We waren zeker op tijd, onze boot vertrekt pas om 11u50. Maar rond 11u zullen we wel de boot op kunnen rijden.
Intussen tijd konden we de boeken en kaarten er nog eens bijnemen voor de volgende dagen wat in te plannen.

Ik had eigenlijk verwacht dat het vandaag niet zo druk ging worden op de ferry, maar daar had ik me in vergist. De parking was praktisch helemaal vol gelopen.
En toen we even later aan het rondwandelen waren op de boot zagen we ook dat hij barstensvol stond. Er zou geen plaatske meer zijn geweest voor een auto meer.

Het weer op zee was goed. Een straalblauwe hemel met een zalig zonneke. Wind was er natuurlijk ook, maar als je de goed kant koos dan viel het goed mee en kon je zelfs in slaap vallen op de banken. Zoals me dus ook gebeurt is. Liesje maakte me wel even later wakker omdat ze het verschil niet meer hoorde tussen de motoren van het schip of het snurken van mij.
En ook voor een belachelijk zicht te vermijden (zoiets als een snurkend persoon met zijn mond wagenwijd open, waar uit de mondhoeken speeksel loopt dus) heeft ze me dus wakker gemaakt. Ik kan het eerlijk gezegd begrijpen haha. Je moet er maar naast zitten hé :) De andere mensen hebben dan meer haar in het oog dan ikzelf hahahahaha

Tegen 15u15 kwamen we in Göteborg aan.
We hebben toen nog een klein uurtje doorgereden tot aan een camperplaats in Ljungskile. Mooi plaatske. Vlak naast een mooi meer. En gratis trouwens. Er stonden nog enkele campers, dus alleen gingen we niet zijn.

Na het avondeten hebben we nog een wandeling gedaan langs het meer. En nadien nog een glasje wijn met een chipske en dan naar bed.

De Cijfers
Vertrek: 8u55
11° zonnig
96 km
2u09 gereden
44 km/u gemiddelde snelheid
9,9 L gemiddeld verbruik
Aankomst: 17u00
14° zonnig

Geen opmerkingen:

Een reactie posten