maandag 29 juli 2013

Zaterdag 27 juli : Juelsminde – Blommenslyst

Deze nacht heeft het soms serieus geregend en gedonderd. Dat moest er van komen hé met die voorbije warme dagen.

Zonder dat zouden we wel een rustige nacht gehad hebben. Want de muziek in de haven is een beetje later dan wij ook gaan slapen.
We hadden weer geluk dat er niet ver vandaag een warme bakker was. En bij een laatavondwandeling zijn we er nog vlug langs geweest om te gaan kijken vanaf hoe laat hij open ging. En dat was al vanaf 6u.
Dus ongeveer de tijd dat Gizmo s'morgens wakker wordt om zijn plaske te gaan moeten doen.

En ja, het was zo. Even na zessen was hij er. Dap dap met zijne poot. Dat wil dus zeggen “baas ik moet gaan pissen”.
Ik heb hem toen ff buiten gelaten, en heb hem toen terug bij Lies op bed gezet. Want ik ging dus naar de bakker gaan. En als Gizmo zag dat ik mijn schoenen ging aandoen, en iets deftigere kleren aantrok dan mijne slaapteneu, was hij normaal niet te houden om mee te gaan.
En dat kon deze keer niet. Want ik had de avond voordien al opgezien dat ik hem bij de bakker nergens kon vastmaken buiten.

Hij had me natuurlijk vies in het oog toen in vertrok, maar hij kon toch niet van de beddebak af springen, want dat durft hij niet.
Omstreeks kwart na zes stond ik dus al bij de bakker. Ik denk dat ik die dag de eerste klant was.

Terug gekomen aan de camper lag Gizmo al terug te slapen en hij keek niet fel op toen ik binnen kwam. Ik heb ik mijn kleren terug uitgespeeld en ben nog een dik uur terug op mijne matras gaan liggen. En toen was het tijd om verder te gaan prutsen aan mijn planning van de volgende dagen.........enne de foto's van de dag voordien afhalen en bekijken.........en mijn dagboek verder bij houden.

Tegen acht uur zijn de twee andere levende zielen in de camper ook in beweging gekomen. Rond dit uur heeft het ook weer een klein beetje geregend.
Na het ontbijt en de ochtendwandeling trokken we verder rond 9uur. Een dik uur later was het weer volop zonnestralen die de temperatuur weer richting 28 graden joegen.

Deze dag hebben we verschillende dorpjes gaan bezichtigen. We heb niet echt veel spectaculaire dingen gezien, want alles heeft toch zijn eigen, fijne typische dingetjes.
We hebben zelfs het tweelingsbroer gezien van dat klein manneke dat in Brussel altijd staat te pissen.
Inderdaad, hier hebben ze ook ne Manneke Pis.
De scheef getrokken huizen, de piepkleine straatjes, de klaterende waterlopen die door de dorpen slingeren.

Vandaag moesten we ons sanitair terug op punt kunnen stellen, dus hadden we een camping nodig.
We waren in de buurt van Blommenslyst, en er was een camping in de buurt met een gelijke naam. Maar na de camping ervaren te hebben zouden ze best de naam veranderen in “Little Woodstock”
Het stond in onze ASCIboeken als een klein campingtje, en de prijs viel zeker mee. Dus wij daar naartoe.

En het was inderdaad een klein maar mooie plaats. De kampeerplaatsen lagen rond een vijver. We kozen een plekje waar we nog laat de zon op onze deur zouden hebben.

Bij het inchecken werden we verwelkomd door een oudere heer met baard die al dansend naar ons toe kwam. Maar hij bleek niet veel anders te kennen dan Deens, buiten een paar woorden engels. Dus werden we verder verwezen naar zijn madamme. En die madamme was een margere verschijning, gedresseerd in een bloemekesoveral, en een immense grote strooien hoed op haar hoofd.
We begonnen het gesprek in het Engels, maar het bleek een uitgeweken Hollandse madame te zijn. Dus het inchecken kon verder gaan in het Nederlands.
En ze begon te tekenen....
Bij alles tekenende ze bloemekes, en als ze aan het babbelen was stond er steeds een brede lach op haar mond. Echt, ik zag haar ergens staan op het festival van Woodstock met twee vingers in de lucht het peaceteken maken.

We bestelde ook nog broodjes voor morgenvroeg. Ook op die zak begon ze tekeningen te maken. Weeral bloemekes, mannekes, vrouwkes en hartjes.
Toen we naar buiten gingen zeiden Lies en ik direct tegen elkaar “die mist er precies een paar”. Maar ze was gewoon vriendelijk op haar uitgesproken manier !

Het was ongeveer 15u toen we hier arriveerde.
Toen we onze stoelen en tafels uitgeklapt hadden heb ik mijn rugleuning naar onder gezet en ben enkele uren weg geweest. Door de dag slapen, dat was jaren geleden dat ik dat nog gedaan had.
Maar het was ne zalige tuk geweest. Het zal er ook wel mee te maken gehad hebben dat ik deze morgen al om 6u15 bij de bakker had gestaan op onze vorige locatie. En het warme weer dat wat in mijn vel zat. Het had in ieder geval deugd gedaan.

Na mijne middagdut zijn we wat gaan wandelen in de naburige bossen.
S'avonds hebben we de fritpot weer op ons buitenvuurtje gezet, en Lieske had er een lekkere malse, gemarineerde biefstuk bij klaar gemaakt. Mmmmm.

We hadden nog maar net de laatste frit achter onze kiezen gestoken of de eerste druppels vielen er weer. De ganse dag was het warm geweest, en we hadden geen druppel meer gezien buiten deze morgen rond 8 uur.

Maar nu trok het volledig dicht en het werd donker. Het begon ook te onweren. Met enkele stevige buien dachten we dat het wel voorbij ging zijn, maar het was toch voor de rest van de avond dat er regelmatig een stevige bui neerdonderden.
En de warmte trok dan natuurlijk ook binnen in de camper. Gelukkig dat we op zulke momenten onze airco of dakventilator hebben. Die brengen het dan binnen toch weer goed op een aangename temperatuur.

Na een lekkere douche zijn we gaan slapen rond 22u.

De Cijfers:
131 km gereden op 2u29
9,3 L verbruikt per 100km
aan een snelheid van 52 km/u gemiddeld

Het Weer: warm, heet, zwoel..........met tegen de avond wat stevige donderbuien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten