zondag 17 juni 2012

Dag 17 van Hornnes naar .... Hornnes




Inderdaad, vandaag verhuizen we niet.

Misschien dat we wel met onze camper “op locatie” gaan om iets te gaan bezichtigen, maar onze slaapplaats blijft in Hornnes.

Ikzelf heb weer heel goed geslapen. Kon ook niet anders.....ik heb me de laatste uren van gisteren geamuseerd met te gaan vissen. En jawel, twee vissen gevangen. De ene was 20cm en de andere al wat groter..zo'n 30cm.
Wat voor soort het was, vraag het me niet. Maar de campingverantwoordelijke zei gisteren dat er forel, en een soort zalm op zat. En natuurlijk zal er nog wel wat andere soorten opzitten.
Maar de twee ietwat platte vissen die ik gisteren gevangen had, die hadden brede rugstrepen.
Ik heb ze natuurlijk terug gesmeten. Als het forel geweest was, dan lag hij vandaag op de barbeque. Ik ga blijven proberen vandaag haha.

Dus volledig ontspannen na mijn grote vangst kon het niet anders dat ik goed ging slapen.
En met de regen die dan rond middernacht ook weer kwam opzetten, was het voor mij persoonlijk makkelijk om te slapen. Het is zo zalig met die regen die op het dak tikt.

Voor Liesje daarentegen....die vindt dat niet zo plezant. Zij is iemand die bij het inslapen stilte nodig heeft. Nadien mag er ook niet teveel geluid zijn want dan is ze ook wakker zulle.
Daardoor heeft ze deze nacht niet al te veel geslapen.
Maar mijn vrouwke is er eentje die niet vlug zaagt. (Normaal toch niet) Dus die weinige uurtjes slaap zul je aan haar niet merken.
Trouwens, ze geven vandaag vanaf na de middag stilaan beter weer. Dus als het zonnetje uitkomt dan zal ze wel ne tuk doen in hare terrasstoel.

Maar doordat ik een goede nachtrust had, was ik deze morgen weer vroeg wakken.
Dus....bed uit rond half zeven.....en natuurlijk met dat meer langs me....en die “grote” vangst van gisteren nog in mijn hoofd........mijn vislijnen terug samengeraapt........en op pad naar de forelvangst.

Toen ik vertrok was het mooi droog, maar een half uurtje later begon het toch weer lichtjes te regenen. Gelukkig had ik nu redelijk grote boom in de buurt waar ik onder kon schuilen telkens als mijn lijn was uitgesmeten.
Zo heb ik dat toch uitgehouden tot 9u.
Toen terug richting camper.

Liesje lag nog in bed. Die had al die vorige dagen niet mogen uitslapen van mij hé, dus ze profiteerde ervan.
Stillekes koffie gezet....en een kwartiertje later kwam ze boven water.

De regen was nog altijd van de partij, maar de weerberichten klonken toch gunstig.

Na het ontbijt hebben we allebij een lekker warme douche genomen, want daar was nu ook volop tijd voor. We konden toch niets anders doen met die regen.

Toen we er beide weer fris voorstonden klaarde het weer een beetje op.
En ik ben toen de zijkant van de camper gaan inspecteren. Want een paar dagen geleden zijn we door wegwerkzaamheden gereden waar de asfalt nog maar net gelegd was, en dat had blijkbaar zijn sporen nagelaten aan de camper.

De twee “vleugels”(vlak achter de deuren) van camper waren er proper aan toe. Ik ben toen met heet water en kuisproduct aan de slag gegaan. Maar het was niet simpel. Liesje is me even later mee komen helpen.
Elk klein zwart spikeltje moest je danig hard bewerken voor het te verwijderen. En het waren er honderden.
En als je dan eenmaal bent gestart daarmee dan blijf je spikeltjes zien. En na een grondige inspectiebeurt viel ons op dat de volledig camper er min of meer mee te maken had gekregen. Dus hebben we hem helemaal rond een stevige beurt gegeven.
Tussendoor kreeg we nog af en toe een kleine regenbui te verwerken, maar we gaven niet op. Met de paraplu erbij hebben we niet opgegeven, hij moest en zou nu na hard labeur terug blinken als een spiegel.
Daar zijn we toch enkele uren aan zoet geweest.
En nu blinkt hij weer als nieuw.

Dus we raden iedereen aan die ook een tocht plant in deze contreien....voorzie u van een product om asfalt van uw wagen te krijgen. Want ze nemen de voorzieningen bij wegwerzaamheden hier met een korreltje zout.

Toen we ermee klaar waren was het half drie, en hebben we voor de eerste maal deze vakantie onze luifel uitgedraaid om er gezellig onder te kunnen picknicken.
Zalig picknicken onder de luifel


Na onze "werkdag" met het opkuisen van de camper zijn we vandaag toch maar niet op pad geweest.
Gewoon rustig aan de camper genieten van het zonneke.

Om 18u was het te koud om stil te blijven zitten in onze stoeltjes, dus zijn we maar naar binnen getrokken en begonnen aan het avondeten.

Tot morgen alweer...

By the way: Met Lieske is alles terug oke. De medicijnen hebben hun doel bereikt.
Want ik had klachten gekregen van een lezer(Roy from Norway: thanks for remembering me) dat ik deze verhaallijn niet had afgewerkt. Foutje van mij. 
Trouwens een goede hint voor toekomstige reizigers voor Noorwegen: Hier krijgt men zeer weinig medicijnen zonder een voorschrift van de dokter hebben ze me verteld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten