dinsdag 5 juni 2012


Dag 4 van Uppsala naar Sundsvall



Beste volgers,

doordat ik wat meer tijd had vandaag is mijn verhaal wat meer uitgerokken.
Sorry voor de personen die liever een beknopter verhaal willen, en sorry voor de mensen die onderstaande verhalen de volgende dagen elke keer willen lezen.

Gelukkig voor de eerste groep ga ik er niet elke dag de tijd voor hebben, en dit is dan weer spijtig voor de andere groep.

Hier komt dus mijn verhaal....



Vroeg op !

Gisteren om half tien in bed gekropen, maar dat was duidelijk veel te vroeg.
Om drie uur lag ik al te draaien. En dat heb ik normaal nooit. Ik slaap altijd gelijk een os.
Maar als ik Lies mag geloven is het zoals een varken, want het geluid dat die maken....kan ik dan ook.
Kan zijn......weet ik zelf niet......nog nooit gehoord.....en heb er ook geen last van. Maar zij blijkbaar wel haha.

Goed....dus al wakker om drie uur. Toch nog maar blijven liggen. En nog eens op die zijde...even later nog eens op de ander. Maar het lukte niet om terug de slaap te vatten.

Dan maar opgestaan en de foto's van de kodac afgehaald en bekeken.
En er zijn er mooie bij ! En ook al de fotos verkleind voor op de website(s) te plaatsen want anders duurt het allemaal te lang. Hier subiet meer over....

Een uurtje geprult met de pc, en terug in beddeke gekropen. Toen heb ik het nog een uurtje volgehouden. Beetje gedoezeld.
En tegen 5u opgestaan. Lies was toen natuurlijk ook al wakker met mijn gestommel.
Maar ze vond het niet zo erg. We waren dan ook redelijk vroeg in onze nest gekropen, en als je de hele dag niets anders doet dan sightseeing..daar wordt je niet moe van hé.
Dan maar beginnen met de koffie zeker? Oke, doen we dan maar !

Koffie klaar....Lies kribbel kribbel in haar puzzelboek. Maar het was nog een beetje te vroeg voor koffie voor haar.
Dan me al maar wassen en scheren.
Tegen dat ik daar mee klaar was, kwam er leven in haar en was ze klaar voor een tas koffie.

Dus het ontbijt stond op tafel omstreeks 6u. En dat op verlof !!! Op zo'n onmenselijk uur haha.
Maar we vonden het helemaal niet erg.
Lekker rustig ontbijtje, en nadat Liesje haar ook gewassen had zijn we vertrokken om 8u15 richting Sundsvall.

Het is vandaag maar een kort tochtje. Het zijn maar een goede 250 kilometerkes.
Maar het weer is vandaag een pakske slechter dan gisteren. Het zonneke komt er bijna niet aan te pas. Bewolkt met regelmatig een stevige vlaag.

En de route is weer net zoals gisterennamiddag door eindeloze bossen. Een viervaks, soms drievaksbaan met aan beide zijden bossen en rotsen zo ver als je kunt zien.
Maar langs beide zijde van de autoweg 2 meter hoge draad voor het wild van de weg te houden....kilometers en kilometers lang.

Echt, je praat dan over afstanden van 150 kilometer, en zelfs nog meer dan dat...... met een weg zoals hierboven beschreven.
En verkeer....tja...als je het verkeer kunt noemen. We hebben momenten gehad dat je in een half uur geen enkele andere auto of ander vervoermiddel voorbij moest steken. Je was gewoon alleen aan deze kant van de weg.
Aan de andere kant was het iets drukker. Maar dan bedoel ik ook dat je misschien nu en dan eens iets op wielen zag voorbij komen. En is het nog 7 keer op 10 een andere mobilhome.
Want blijkbaar andere “zotten” die deze richting uitkomen voor hun vakantie doen de tocht juist andersom dan wij. Waarom dat weet ik niet, maar wij vonden het zoals wij het doen het beste.

En van die “zotten”gesproken......ik ben één van die zotten, en geloof me vrij.....ik zou het niet anders willen !!!
De natuur die je hier ziet, zie je nergens anders !
Oke, het weder is niet zoals in het zuiden, maar dat moet je erbij nemen.
Als ze mij laten kiezen, laat mij maar altijd naar hier terug komen.

Stel je voor......je rijd over die weg aan een gezapig tempo van 90km/u, met op de achtergrond rustige instrumentale muziek......jong das zalig !!!
Het is de Route 66 van Zweden voor mij.

Dus veel stops kan je ook niet doen onderweg. Er is gewoon niets anders dan de natuur. Af en toe een klein parkingske langs de baan met een bankske.

Toch zijn we één keer kunnen afslagen naar een “toeristische attractie”. Want het stond aangegeven met het bekende icoontje voor “schoon uitzicht”.
Wij de “route 66” af. Maar we moesten nog 12 km verder over een klein weggetje. En natuurlijk moest je nadien terug over dat weggetje om terug naar je oorspronkelijke route te geraken.
Er zijn gewoon geen andere wegen hier. Dus je kan niet vlug even langs een andere kant op je volgende stop geraken.

Wij dus die 12km rustig verder getuft. Met de bossen natuurlijk nog dichter langs je af.
En dan kom je bijna op het einde twee mensen langs de baan tegen.
Jong...als je die eerste in het donker moest tegen komen....ik sch...t in mijn broek denk ik.
Het was net Lordi in hoogsteigen persoon....en het was geen masker zulle.
Een kaal voorhoofd...lange vettige haren vanaf de helft van zijne kruin afhangend in zijne nek.
Een neus die precies verschillende oorlogen heeft meegemaakt.

En lachen kon die ook niet. Met een blik van “wat komen die hier doen met die lange camper” gaapte hij ons aan.

Ken je zo van die horrorfilms van mensen die ergens terecht komen en er niet meer vandaan geraken omdat ze in stukken gezaagd of getrokken worden. Awel, van die persoon zou ik het verwachten dat hij zo iemand was die dat op zijn kerfstok zou hebben. Brrrr
Maar toch door gereden.

En op het einde vonden we dan toch een mooi meer. We hebben er enkele foto's van(komen later).
Met zo'n vervallen houten brak aan de rand van het water.
Het Meer van Lordi

Misschien bewaarde die “Lordi” hier wel zijn overwinningen ? We zijn toch maar niet gaan kijken.
Maar het uitzicht was mooi. Zelfs al liet het weder niet het mooiste zicht toe.
Want af en toe vielen er wat druppels, en wat op die hoogte ook redelijk wat mist aanmaakte.

Toen terug de camper in.
Enkele kilometers terug zagen we Lordi nog eens staan een einde van de weg.
Weeral met die blik. En wat ik nog niet verteld had.....hij had echt waar....een kettingzaag vast !
Vlug door gereden dus.
Dat hadden we ook weer gehad.

Terug op onze oorspronkelijke route kropen we hoger en hoger met de camper. Wat dus meer en meer mist gaf. De temperatuur zakte naar 7 gr.
En kilometers verder zakten we weer en lieten de dichte mist achter ons.

Hier en daar begonnen er wat huisje op te dagen. We kwamen terug in de bewoonde wereld.
En toen we een flitscamera zagen wisten we het zeker.....yep, we waren terug onder de mensen.
Hier zijn die camera's precies zo van die palen die we bij ons kennen van De Lijn waar zij hun uren van de bussen op uit hangen. Je kent ze wel. Die ronde dikke palen met een nog dikkere ronde buis rechtstaand erop. Maar hier zit er dan een flitser in. Sjans, dat we het dadelijk gezien hadden.

Tegen half één waren kwamen we aan op de camping.
Camper geparkeerd, kakbak leeg gemaakt en terug klaar gemaakt om terug door ons te laten vullen de komende dagen.
Tegen dat dit klaar was had Liesje het eten klaar,...maar eerst mijn handjes wassen na die strontwerken..... en nadien zijn we een wandelingske gaan doen.
En naar de receptie om te vragen hoe het internet werkte. Bonneke gekregen met een code...dus ikke blij.....maar das maar van korte duur. Want eenmaal terug in de camper kreeg ik geen connectie met het internet. Ikke terug naar de receptie. Maar wat dacht ge....keet was toen en ging pas terug open om 17u.
Er is hier natuurlijk niet veel volk, dus ze houden de receptie ook niet heel de dag open.

17u...Lies naar de receptie. Komt ze terug met de melding dat het niets zal zijn met het internet.
De kerel wist dat het netwerk maar af en toe werkt. Dus dat zal geen internet worden deze avond.

Maar dus wel meer tijd om dit verhaal op voorhand te typen zodat ik het morgen wel op het internet kan zwieren.
Straks nog ge goeie douche pakken, want die werken toch wel hier heb ik al gaan testen.
Das een beetje makkelijker dan in de camper.

En straks een glaaske wijn, en een spelleke kaart spelen met mijn vrouwke.
En misschien weer vroeg in onze nest, om morgen weer vroeg op te staan :+))))

Voor onze foto's KLIK HIER

De cijfers van vandaag...
Gereden kilometers: 275 km
Gereden tijd: 3u55
Gemiddelde snelheid: 69km/u
Gemiddeld verbruik: 10,3

Voila, dat was het dan alweer.....tot de volgende

Geen opmerkingen:

Een reactie posten