maandag 18 juni 2012

Dag 18 van Hornnes naar ..... nog altijd Hornnes


Jong jong, die mosquito's....da zijn rottige beestjes.

In de zon zie je ze niet....als je aan het water staat en er is genoeg wind komen ze ook niet. MAAR s'morgens en s'avonds dan zijn ze daar zulle.
Ge moogt uwe kop niet buiten steken of ze zijn daar.
Het lijken zoals bij ons die kleine fruitvliegjes, maar dan de allerkleinste soort. En steken dat ze kunnen. Ge voelt ze harder dan de muggen die wij kennen.

De vorige dagen hebben we er natuurlijk geen last van gehad omdat we toen niet veel goed weer gehad hebben, maar daar is nu verandering is gekomen.

Gisteren viel het nog mee.
Als ik dan s'avonds buitenstond -of aan het vissen was- dan stak ik een sigaar op en trok er af en toe stillekens aan. Haha, daar moeten ze niet van weten.

We hebben wel zo'n speciaal dooske mee met van die rookstokjes. Dat helpt wel goed, maar dat doe je natuurlijk niet aan als je maar voor eventjes buiten gaat.
Als je buiten zit s'avonds dan zet je dat doosje bij je aan tafel en dat helpt goed. Het is zo'n citronellaspul. Maar dan wel héél wat straffer dan die citronellakaarsjes van bij ons thuis. Dit ruik je serieus.

Maar gisterenavond zaten ze precies op de loer op mij.

Ik hoorde ze bijna zeggen tegen elkaar: "Hou diene dikke krollekop in het oog hé, als 'm zijne kop buiten steken vielen we erop af".


Want als ik dat durfde had ik ervan. Direct zaten ze rond mijne kop...prik prik prik.
Verdomme beesten !

Efkens later ging ik buiten voor een sigaarke te smoren. Ik dacht, nu ga ik er geen last van hebben.
Ja, dat zal zijn !
Die stomme kleine straaljagers wisten dat precies. Die hadden volgens mij hun voorzieningen genomen en gasmaskers opgezet.
Langs alle kanten kreeg ik er weer van langs.
Zelfs als ik binnen in de camper zat, vlogen ze nog rond aan de venster waar ik zat. Precies voor te zeggen: "Kom nog maar eens buiten als ge durft !"

En dan nog iets....Lies heeft daar gene last van hé.......begrijpt da maar eens.
Of lusten die beesten misschien geen "zwienevlees" haha.


Maar toch bleef ik volharden en ben deze morgen terug gaan vissen. Met mijn speciaal potteke citronella willeswaar :+))) Wel spijtig genoeg weer zonder resultaat. We zullen geen vis op de barbeque moeten leggen gedurende deze vakantie. Of we moeten hem zelf gaan kopen haha.
Maar om 6u30 zat ik weer aan mijn plekske aan het meer. Geen zuchtje wind, geen spetterke regen...gewoon zalig !
Ik heb dan wel niets gevangen, maar het was toch weer plezant.

En onze nacht was ook perfect geweest. Ook voor Lieske. We hebben geen regen meer gehad, dus het was muisstil.
Om negen uur deze morgend was het toch al 19 graden.

Gisterenavond hebben we nog wel de regen in de verte boven de bergen gezien, maar wij bleven gespaard.
Liesje heeft er zelfs een mooie regenboog van kunnen fotograferen.

En dit zijn nog wat andere foto's genomen vanop de camping.




We hebben het vandaag ook rustig gehouden.
We hebben wel een stevige wandeling gedaan, want we voelen het in onze "kieten" (zoals Lieske het zegt)
En we hebben de achterbak van de camper opgeruimd zodat hij weer klaar is voor de lange rit naar huis die start op woensdagavond omstreeks 21u. Want dat zal ongeveer de tijd zijn dat we kunnen vertrekken in Hirtshals om de rit naar huis aan te vatten.
We rijden dan nog een aantal uurtjes, want we gaan dan rustig verkeer hebben. En slapen dan ergens op een parking. Om dan enkele uren later weer te vertrekken voor de laatste 700, 800 misschien 900 kilometer. Dat zal er aan liggen hoever we het eerste stuk geraken vooraleer we moe zijn.
Maar voordien hebben we nog de overtocht met de Superspeed I van Kristiansand naar Hirtshals.
En op het schip gaan we aanschuiven aan het lekker Noorse buffet.
Enkele jaren geleden hebben we nog eens een overtocht gemaakt met een schip van Color Line, en de buffetten op hun schepen zijn altijd fijn verzorgd.
Keuze in overvloed, maar vooral een grote keuze aan vissoorten.
En met een glaasje wijn erbij vieren we dan onze laatste officiële vakantieavond. Want een 15 à 20 uurtjes later zijn we al weer thuis, en kunnen we weer starten met de alledaagse bezigheden.
Maar eerst hebben we nog twee dagen voor de boeg waar we niet aan "vakantie gedaan" of "gaan werken" moeten denken.
Morgen zakken we op het gemakske af naar Kristiansand. Misschien zien we onderweg nog wat dingen die de moeite waard zijn om voor te stoppen. En eens aangekomen in Kristiansand zoeken we ons daar een plaatske voor de camper. Als we dat dan gevonden hebben gaan we nog wat shoppen. Want in Kristiansand zouden mooie winkelstraten en winkelcentrums zijn.
En woensdag schepen we in om 16u30, dus die dag hebben we ook nog volop tijd om aan siteseeing te gaan doen. En laat dan het zonnetje ook nog maar wat schijnen zodat we mooie zichten kunnen fotograferen op de zee.

Tot later....hopelijk vinden we nog ergens internetverbinding om jullie de laatste dagen van onze vakantie op de hoogte te houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten